Zseniális módszerrel harcol az iskolai zaklatás ellen egy amerikai tanárnő Közoktatás
Eduline

Zseniális módszerrel harcol az iskolai zaklatás ellen egy amerikai tanárnő

Tizenöt éve ugyanazt az egyszerű technikát használja az iskolai zaklatás megelőzésére egy amerikai tanárnő. Magányos diákokat keres.

Január végén született Glennon Doyle Melton írónő blogbejegyzése, amelyet azóta több mint egymillióan osztottak meg. A bestsellerszerző gyereke osztályfőnökével beszélgetett, a tőle hallottakat jegyezte fel.

"Egyetértettünk abban, hogy nem a matematika és az olvasás a legfontosabb, amit a diákok megtanulhatnak az osztályteremben. Arról beszélgettünk, hogyan tanulják meg, hogyan lehetnek egy nagyobb közösség részesei. Ezután árulta el nekem a módszerét" - írta Glennon Doyle Melton.

A matektanárnő minden péntek délután arra kéri a diákokat, hogy írják le egy papírra négy olyan társuknak a nevét, aki mellett szívesen ülnének a következő héten. Majd arra is megkéri őket, hogy jelöljenek egy olyan tanulót, aki szerintük az osztály "kivételes tagja" lesz. Ezeket a cetliket tanulmányozza a pedagógus - és mintázatokat keres.

Ki az, akit senki nem jelölt? Ki az, aki nem tudja, ki mellé ülne? Ki az, akit észre sem vesznek osztálytársai? És ki az, akinek előző héten tucatnyi barátja volt, most pedig már egy sem? A tanárnő nem ülésrendet készít. Hanem magányos diákokat keres.

"Olyan, mint ha egy röntgent készítene az osztályról, hogy feltárja a felszín alatti dolgokat" - írta Doyle Melton, hozzátéve: ez a legbrilliánsabb módszer, amivel valaha találkozott.

A matektanárnő egyébként az 1999-es Columbine iskolai mészárlás óta használja a módszert.

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!

„Hallgattunk eddig eleget” – egyetemisták az 1956-os forradalomban Campus life Kurucz Tünde

„Hallgattunk eddig eleget” – egyetemisták az 1956-os forradalomban

1956. október 23-án délelőtt még megtartották az órákat a BME-n, az ELTE rektori tanácsa kiállt a diktatúra ellen tüntetést szervező hallgatók mellett és az egyetem oktatói a diákokkal együtt vonultak a békésnek induló demonstráción, mely végül az ÁVH sortüze után a Magyar Rádió épületének elfoglalásához vezetett.