2012. február. 08. 10:49 MTI Utolsó frissítés: 2012. február. 08. 10:47 Közoktatás

Így lehet megtanulni, hogyan kell bukni az iskolában

"Kudarchéttel" készítik fel a tanulókat a kockázatvállalásra és a rugalmasságra egy színvonalas brit lányiskolában.

"Kudarchéttel" készítik fel a tanulókat a kockázatvállalásra és a rugalmasságra egy színvonalas brit lányiskolában. Heather Hanbury, a Wimbledoni Gimnázium igazgatónője szerint a gyerekeknek meg kell mutatni, hogy teljesen elfogadható és normális, ha időnként valami nem sikerül az életben. Ezért arra akarják ösztönözni a tanulókat, merjék vállalni a felsülés kockázatát, ahelyett, hogy mindig biztonsági játékot játszanának, és a kudarc kerülésére inkább alacsonyabbra helyeznék a lécet - ismertette a kezdeményezést a BBC.

A hétfőn kezdődött "kudarchéten" workshopokat, közös megbeszéléseket és számos a témával kapcsolatos elfoglaltságot kínálnak a gimnázium diákjainak. A rendezvényeken a szülők és a gyerekek patronáló tanárai is részt vesznek, hogy megosszák a tanulókkal saját kudarcaik történeteit. De egyebek mellett olyan híres emberek YouTube-klipjeit is levetítik, akik életük során kudarcot vallottak, ám aztán ismét talpra álltak és haladtak tovább a pályájukon.

A gyerekeket rá akarják vezetni, hogy a hibákból is lehet okulni, ugyankor annak is megvannak a veszélyei, ha valaki mindenáron el karaja kerülni a kudarcot. "A lányoknak meg kell tanulniuk, hogyan kell jól megbukni - hogyan legyenek úrrá a kudarcon, hogyan kezeljék azt" - hangsúlyozta az igazgatónő.

Mint megjegyezte: az iskola tanulói nagyon sikeresek, de alkalmanként túlreagálják, ha valamiben hibáznak, holott az ugyanúgy a hasznukra válhat. "Bátorítani akarjuk őket, hogy merészek legyenek az osztályban" - mondta Hanbury, aki négy éve vezeti a független, alapítványi iskolát.

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.