Közoktatás: kettészakadt az ország Közoktatás
MTI

Közoktatás: kettészakadt az ország

Az országrészek közötti különbségek az oktatásban mutatkoznak meg a legmarkánsabban: Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében...

Az országrészek közötti különbségek az oktatásban mutatkoznak meg a legmarkánsabban: Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében a hátrányos helyzetű tanulók aránya több mint 60 százalékos, Budapesten vagy Győr-Moson-Sopronban a 20 százalékot sem éri el - írja a Népszabadság hétfőn.

Magyarország továbbra is nyugatról keletre és északról délre "lejt", vagyis a munkanélküliségtől az iskolázottságon át egészen a várható élettartamig jelentős különbségek vannak az országrészek között, miközben Budapest továbbra is teljesen elkülönül a többi országrésztől.

A KSH nemrég megjelent Magyarország társadalmi atlasza című kiadványt ismertetve a lap felhívja a figyelmet arra, hogy Szabolcsban, Borsodban és Nógrádban minden második óvodás hátrányos helyzetű, míg Budapesten csak minden tizedik.

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.