Korai oktatással és kísérletekkel lehet a fiatalokkal megszerettetni a fizikát Közoktatás
eduline/mti

Korai oktatással és kísérletekkel lehet a fiatalokkal megszerettetni a fizikát

Kroó Norbert fizikus szerint a korai tanítással és kísérletekkel lehet a fiatalokkal megszerettetni a fizikát, amelyről húsz éve még azt tartotta, hogy a többi természettudományt kiszolgáló ág lesz, de azóta kiderült számára, hogy megmarad önálló tudományágnak.

A fizikus, akiről a közelmúltban neveztek el egy kisbolygót, az M1 aktuális csatorna péntek esti műsorában azt mondta, a középiskolai fizikaoktatásból eltűnt a kísérletezés, pedig ennek eszközei jelentős mértékben fejlődtek és az extrémitásokat mind mérni tudják.

Zúgott a taps az MTA-n, mikor egy kutató az oktatási rendszert kritizálta

A Magyar Tudományos Akadémián a természettudományok iskolai oktatásáról rendeztek előadást tegnap. Bár voltak optimista vélemények, a jelenlegi rendszert az akadémikusok többsége gyökeresen megváltoztatná. Mindennek Palkovics László jelenlétében adtak hangot, aki szintén felszólalt.

Elmondása szerint ennek is köszönhető, hogy kimutatták az Albert Einstein által megjósolt gravitációs hullámokat, amelyeket most sikerült kimutatni, és amelynek köszönhetően megérthető az ősrobbanás utáni világegyetem azon része is, amelyet fénnyel eddig nem lehetett kimutatni.

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt" Közoktatás Kurucz Tünde

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt"

Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.