Koala a szikszói iskolákban Közoktatás
MTI

Koala a szikszói iskolákban

Szikszó egyházi és állami fenntartású általános iskoláiban kezdődik meg a következő tanévben, az országban elsőként az egri Eszterházy Károly Egyetem (EKE) által kidolgozott komplex oktatási alapprogram, a Koala - jelentette be Palkovics László az Emberi Erőforrások Minisztériumának (Emmi) oktatásért felelős államtitkára szerdán a helyszínen.

A politikus a Borsod-Abaúj-Zemplén megyei városban szülők és pedagógusok előtt arról szólt, hogy az elmúlt néhány hónapban az oktatás ügye Magyarországon hatalmas közfigyelmet kapott, ennyit az oktatással "még nem foglalkoztunk, és ez nagyon jó".

A Koala program részleteiről szólva Pajtókné Tari Ilona, az EKE rektor-helyettese azt mondta: a komplex alapprogram olyan elvek és módszerek együttese, amelynek fókuszában a differenciált fejlesztés, az együttműködés, az egyenrangúság, a közösségi lét és élmény, az esélyegyenlőség, az esély biztosítása és a hátrányok kompenzálása áll.

A hátrányos gyermekeket kompenzálja a program, a tehetségeseket segíti - tette hozzá, megjegyezve: differenciált fejlesztés történik a közismereti tantárgyak keretében, ez a fejlesztés heterogén csoportmunkában kiegészül további tanulástámogató módszerekkel is.

Liptai Károly az egyetem rektora azt emelte ki, hogy a koala mint állat türelmes és sikeres. Az egyetem által kidolgozott komplex alapprogram is ilyen: "szép, lassú léptekkel elindulunk, és ezzel a módszerrel szeretnénk meghódítani egész Magyarországot" - fogalmazott.

 

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt" Közoktatás Kurucz Tünde

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt"

Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.