Mitől függ, melyik diák lesz sikeres az iskolában? Közoktatás
Eduline

Mitől függ, melyik diák lesz sikeres az iskolában?

Régóta foglalkoztatja a szakembereket, hogy mi a legjobb a gyerekek fejlődése szempontjából: ha már óvodáskorban...

Régóta foglalkoztatja a szakembereket, hogy mi a legjobb a gyerekek fejlődése szempontjából: ha már óvodáskorban számolni és olvasni tanítják őket, vagy ha csak egyszerűen hagyják őket játszani. Úgy tűnik, a University of California kutatói megtalálták a választ a kérdésre: szerintük a matematikai képességek korai fejlesztésével a gyerekek jobb eredményeket érhetnek el későbbi tanulmányaik során, a középiskolában és az egyetemen – adta hírül a Huffington Post.

Több mint húszezer óvodás matematikai, nyelvi és egyéb képességeit vizsgálták; azt is megfigyelték például, hogyan teremtenek kapcsolatot a kortársaikkal. A gyerekek eredményeit később is folyamatosan figyelemmel kísérték.

A kutatók arra jutottak, hogy azok a gyerekek, akik már óvodásként rendszeresen foglalkoztak a számokkal, később mind matematikából, mind a nyelvi készségeiket tekintve megelőzték a kortársaikat.

Az eredményen maguk a kutatók is meglepődtek. „Eddig mindenki azt hitte, hogy az az óvodás lesz eredményes az iskolában, aki szépen fejezi ki magát, és már korán megismerkedik a betűkkel. Ezzel ellentétben azt találtuk, hogy a matematikai készségek fejlesztése, vagyis a számolás a későbbi kiváló tanulmányi eredmény kulcsa” – mondta Greg Duncan professzor. Tényleg jobbak a fiúk matematikából? Összefoglalónkat itt olvashatod.

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.