Kislétszámú óvoda is működtethető, de a szülőknek igyényelnie kell Közoktatás
Eduline

Kislétszámú óvoda is működtethető, de a szülőknek igyényelnie kell

A Fővárosi Szülők Egyesülete a Gyermekekért közleménye szerint, ha problémás megfelelő óvodába íratni a gyermekeket, vagy csak túl távoli óvodába van lehetősége járnia a gyerekeknek, akkor az önkormányzattól igényelhető, hogy helyi óvodát nyissanak, akár kis létszámmal is.

Nem kell - aránytalan terhet vállalva - másik településre hordani az óvodáskorú kisgyermekeket, ha a szülők úgy döntenek, hogy az önkormányzat helyben nyisson óvodát számukra.

- írja a szervezet. Emlékzetetnek, hogy a Köznevelési törvény (Nkt.) szerint, ha legalább "nyolc szülő" úgy gondolja, hogy óvodáskorú gyermekét nem hajlandó naponta oda-vissza utaztatni a településen kívül kijelölt körzeti óvodába, akkor a települési önkormányzat köteles gondoskodni az óvodai nevelés "helyben történő ellátásról".

Itt az idő, hogy a helyi lakos szülők beadják "óvodanyitási igényüket" a települési önkormányzat jegyzőjéhez. Nevelési év közben is lehet kisóvodát nyitni!

- folytatódik a közlemény. Kiemelik, hogy ehhez nem kell új óvodát építeni, szerintük elég bérelni egy olyan családi házat, amely megfelel a célnak, vagy vissza kell venni az előző években indokolatlanul bezárt régi óvodai épületeket.

A kistelepülések népességmegtartása érdekében keményen fogalmaznak, szerintük egyszerűen vissza kell szererezni azokat a gyerekeket, akiket szintén csak a távoli óvodába tudnak járatni szülei, a szervezet szerint azokat, akiket "az oktatáspolitika más települések óvodáiba deportált".

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt" Közoktatás Kurucz Tünde

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt"

Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.