"Kis buddhák" uralkodnak a brit szülőkön Közoktatás
MTI

"Kis buddhák" uralkodnak a brit szülőkön

Egyes brit középosztálybeli családok úgy sürögnek-forognak gyermekeik körül, hogy valóságos "kis buddhákká"...

Egyes brit középosztálybeli családok úgy sürögnek-forognak gyermekeik körül, hogy valóságos "kis buddhákká" változtatják őket - fogalmazta meg aggodalmát egy brit pedagógusszervezet vezetője.

Ennek a bánásmódnak "aránytalanul" komoly következményei vannak a gyerekek iskolai viselkedésére nézve - figyelmeztetett Mary Bousted, a brit tanárok és egyetemi előadók szövetségének (ATL) főtitkára. Mint ajánlotta: a szülőknek meg kell tanulniuk nemet mondani a gyerekeknek.

A kérdést a minap az ATL manchesteri konferenciája tette ismét aktuálissá, amelyen felvetődött, hogy a korábbi eszközök, mint az iskolai bezárás, a felfüggesztés vagy kizárás nem alkalmasak a magatartásbeli problémák kezelésére - emlékeztetett a BBC hírportálja.

Bousted kifejezetten a szülőkre hárította a felelősséget mind a szegényebb, mind a középosztályból kikerülő gyerekekkel kapcsolatos iskolai gondokért. "Ha a gyerekek előtt nincsenek korlátok otthon, az iskolai korlátokat nem fogják elfogadni. Tudnunk kell, meddig mehetünk el az engedékenységben, és tudnunk kell mi az ésszerű" - hangsúlyozta a főtitkár.

Túl sok gyerek kap teljes kiszolgálást otthon. "Vajon hány szülő kéri meg a gyerekét, hogy rendszeresen besegítsen a házimunkában?" - tette fel a kérdést Bousted. "Ha "kis buddhákká" változtatjuk őket, azzal nem teszünk neki szívességet. És természetesen az iskolában sem tesz nekik jót" - szögezte le.

A konferencián felszólalók kiemelték, hogy a tanárok kezében nincs hatékony fegyelmezés módszer, pedig az órákat zavaró diákok viselkedése lehetetlenné teszi a hatékony tanítást és tanulást.

Mint az egyik résztvevő, Julian Perfect mondta: természetesen nem az 1986-ban megszüntetett testi fenyítést sírják vissza, arra azonban nagy szükség van, hogy a rendzavarókkal szemben legyenek meghatározott szankciók a pedagógusok kezében. Méghozzá olyanok, amelyeket nem befolyásolnak a pénzügyi megfontolások és mind az iskolák, mind a főiskolák és egyetemek vezetőinek teljes támogatását bírják.

Pótfelvételi 2025: mutatjuk, mely egyetemeken van a legtöbb állami férőhely Érettségi-felvételi Kurucz Tünde

Pótfelvételi 2025: mutatjuk, mely egyetemeken van a legtöbb állami férőhely

Mínusz 3128 – ennyivel csökkent az állami ösztöndíjas képzések száma a 2025-ös pótfelvételin. Ez összességében mintegy 36 százalékkal kevesebb, mint az előző évben. Ennek ellenére vannak olyan egyetemek, melyek kifejezetten jól jártak, de arra is akad példa, ahol kereken ezer férőhellyel kevesebb állami ösztöndíjas helyet hirdettek meg a pótfelvételin.