Kilencvenhat évesen kezdi el a középiskolát egy mexikói nő Közoktatás
MTI

Kilencvenhat évesen kezdi el a középiskolát egy mexikói nő

Középiskolásnak állt egy 96 éves mexikói nő, hogy teljesítse álmát: érettségit szerezzen százéves koráig.

Guadalupe Palacios az érettségi után legszívesebben óvónőnek tanulna.  "Készen állok, hogy mindent beleadjak" - mondta Palacios az első iskolanapján Tuxtla Gutierrezben, Chiapas tartomány déli részén.
    

Osztálytársai tapssal fogadták az asszonyt, aki lelkesen jegyzetelt a matematika és a kémia órán. Még a tánc órára is szívesen becsatlakozott. Palacios szegénységben nőtt fel, gyerekkorától kezdve családja gazdaságában kellett dolgoznia, ezért nem járhatott iskolába. Felnőttként csirkét árult a piacon és hat gyereket nevelt fel. 
    

Csak 92 évesen döntött úgy, hogy itt az ideje, hogy megtanuljon írni és olvasni. 2015-ben jelentkezett egy felnőttek számára kialakított népiskolai programba és négy év alatt befejezte az általános iskolát. Mivel azonban a közelben nincs elérhető felnőtt gimnáziumi képzés, Guadalupe Palacios nála 80 évvel fiatalabb osztálytársak között fogja elsajátítani a középiskolai tananyagot.

Ő az igazi rekorder, aki 91 évesen szerzett diplomát

Tízévnyi tanulás után, 91 évesen vehette át diplomáját egy thaiföldi nő, személyesen a thai királytól. Kimlan Dzsinakul a Szukhothai Thammathirat Nyitott Egyetemen végezte el a humánökológia mesterszakot. A diplomáját Maha Vadzsiralongkorn királytól vehette át, aki apja halála után tavaly került trónra. Thaiföldön hagyományosan a király család tagjai adják át az állami egyetemek diplomáit.

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt" Közoktatás Kurucz Tünde

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt"

Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.