Így nem szabad tanítani a szorzótáblát? Közoktatás
Eduline

Így nem szabad tanítani a szorzótáblát?

Az Oxford University tanulmánya szerint ronthatja a diákok eredményeit, ha egyfolytában táblázatokat magoltatnak...

Az Oxford University tanulmánya szerint ronthatja a diákok eredményeit, ha egyfolytában táblázatokat magoltatnak velük, és magyarázatot sem fűznek a tanulnivalóhoz.

A tanulmány kifejti, hogy a gyerekek egy idő után elvesztik a fonalat, a korábban érdeklődő alsósok a felső tagozatban már nem tudják befogadni az újabb és újabb táblázatokat, képleteket.

Nick Gibb közoktatásért felelős brit miniszter másfél hónapja azt nyilatkozta, a diákoknak gépiesen kellene megtanulniuk a szorzótáblát, különösebb tanári magyarázat nélkül. Ebben a szellemben készült a legújabb matematikai tantervtervezet is, amely a 10-es szorzótábla után a 11-est és a 12-est is bemagoltatná a kilencéves gyerekekkel.

Peter Bryant professzor, a tanulmány egyik szerzője azonban amellett érvel, hogy nem szabad automatikusan tanulni, minden esetben szükség van a részletes magyarázatra. Ahelyett, hogy a diákok elé teszik a szorzótáblát, a tanároknak példákkal kellene illusztrálniuk a szorzást és osztást.

A kutatások azt mutatták, hogy azok a diákok, akiknek alaposan elmagyarázták a szorzótáblát 8-9 éves korukban, tizenévesen sokkal jobban teljesítettek matematikából, mint azok, akik ugyan jól számoltak alsó tagozatban, de főként magolással jutottak új ismeretekhez. Milyen gyorsan számolsz? Az itt található játékokkal tesztelheted magad.

Itt vannak a megoldókulcsok, ilyen volt a központi felvételi a diákok szerint Közoktatás Székács Linda

Itt vannak a megoldókulcsok, ilyen volt a központi felvételi a diákok szerint

Január 18-án délelőtt 10 órától több mint 68 ezer diák írja a központi felvételi vizsgát matekból és magyarból az ország 555 helyszínén. Kövessétek velünk az eseményeket az Eduline-on, ahol a vizsga után diákvéleményekkel és szaktanári véleményekkel várunk titeket, később pedig jövünk a feladatlapokkal is.