2011. október. 24. 16:44 MTI Utolsó frissítés: 2011. október. 24. 16:47 Közoktatás

Ki nem állhatják a melegeket és az albánokat a szerb diákok

A szerb középiskolások többsége számára a család és a házasság szent dolog, a művi vetélés bűn, az azonos neműek...

A szerb középiskolások többsége számára a család és a házasság szent dolog, a művi vetélés bűn, az azonos neműek házasságát pedig a megkérdezett diákok több mint 60 százaléka elítéli.

A Helsinki Bizottság az Emberi Jogokért szervezet a középiskolai diákok körében Belgrádban, Újvidéken, Nagybecskereken, Krusevácon, Nisben és Novi Pazarban végzett felmérést a közelmúltban, és ebből kiderült, hogy a tanulók közel 34 százaléka erősen tradicionális nézeteket vall, ha a családról és a házasságról van szó, azonban a fiúkhoz képest ötöde azoknak a lányoknak a száma, akik ragaszkodnak a tradicionális értékrendhez.

A diákok 77 százaléka számára a család és a házasság szent dolognak számít, a mesterséges terhességmegszakítást pedig a diákok több mint a fele elítéli, a legtöbbjük értetlenül tekint az egyneműek házasságára, 41 százalékuk "betegeknek tartja őket", 62 százalékuk pedig nem ért egyet az egyneműek házasságával, illetve azzal, hogy gyermeket fogadjanak örökbe.

A megkérdezett szerb középiskolások a "legfőbb ellenségnek" az albánokat tekinti, a második helyen a horvátok állnak, majd őket követik a romák és az amerikaiak. A baráti népek rangsora így fest: oroszok, görögök és bosnyákok. A tanulók 37 százaléka azt állította magáról, hogy iskolai erőszaknak volt kitéve. Milyennek látják a magyarokat a magyar diákok? Összefoglalónkat itt olvashatjátok el.

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.