Ez lehet a megoldás az iskolai problémákra Közoktatás
Eduline

Ez lehet a megoldás az iskolai problémákra

"Csodaszerként" hatna a diákok egészségre és teljesítményére is, ha reggel 8 óra helyett 9-10-kor kezdődne a tanítás. Az alváskutatók megállapításait ugyanakkor az oktatási rendszer nem veszi figyelembe - írja a hvg.hu.

Napokon belül megkezdődik az új tanév: a magyar diákok döntő többségének fél hétkor-hétkor kell kelni, hogy időben beérjenek az iskolába, több középiskola pedig még nulladik órát is előír a tanulóknak. A hagyományosan korai iskolakezdés összefügg a társadalom kialakult rutinjaival, például a szülők munkaidejének kezdetével, ugyanakkor a szakemberek egyöntetű véleménye szerint kifejezetten káros a gyerekek mentális, fizikai, szellemi egészségére.

Amerikai és nyugat-európai tanulmányok szerint a diákok egészségének és teljesítményének is jót tenne az akár már fél órával későbbi iskolakezdés is, a korai kelés ugyanis egyáltalán nem illeszkedik a kamaszkorhoz, amely egy erőteljes "bagoly-időszak", az alvásigény két órával később jelentkezik. Az eredmény, hogy a diákok fáradtak és túlterheltek, amelyhez a magyar oktatásra jellemző teljesítményorientáltság is hozzájárul. Ugyanakkor már az is jó megoldás lehet, hogy bár nyolcra mennek a gyerekek, de az „igazi tanulás” csak kilenckor kezdődik. A teljes cikket a hvg.hu-n olvashatjátok el.

Mi vár a diákokra és a tanárokra a 2014/2015-ös tanévben? A legfontosabb változások listáját itt találjátok.

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!

"Másodpercek alatt telnek be a kurzusok, mégis megszüntetik őket" – a Corvinus hallgatói tüntettek a nyelvoktatás átszervezése ellen Felsőoktatás Palotás Zsuzsanna

"Másodpercek alatt telnek be a kurzusok, mégis megszüntetik őket" – a Corvinus hallgatói tüntettek a nyelvoktatás átszervezése ellen

Nagyrészt elsőéves hallgatókból álló tömeg gyűlt össze hétfő este a Corvinus Egyetem főépülete előtt. A kilátásba helyezett kis nyelvi képzések megszüntetése ellen tüntettek, hangsúlyozva azt, hogy a döntést az egyetem vezetősége mindenféle egyeztetés nélkül hozta meg. A hallgatók három-négyszeres túljelentkezéssel találják szembe magukat a nyelvi tárgyfelvételnél, így még felháborítóbbnak tartják a képzések egyik pillanatról a másikra való megszüntetését. A diákok tárgyalnak az egyetemmel.