Iskola-előkészítőket, ösztöndíjrendszert hoz létre az Amazon-vezér Közoktatás
MTI

Iskola-előkészítőket, ösztöndíjrendszert hoz létre az Amazon-vezér

Jeff Bezos, az Amazon alapítója és a világ leggazdagabb embere csütörtökön bejelentette, hogy kétmilliárd dolláros új jótékonysági alapot hoz létre hajléktalan családok segítésére és iskola-előkészító programokra szegényebb közösségek számára.

Az alapnak két ága lesz, a Bezos Day One Fund a családsegítést, a Bezos Day One Academies Fund az oktatási programokat célozza. A hajléktalan családokat segítő alapítvány olyan már működő szervezeteket, civilcsoportokat fog támogatni, amelyek segítik a hajléktalan családokat abban, hogy lakást találjanak, hogy otthonokat hozzanak létre számukra - írta Twitter-üzenetében Bezos, akinek vagyonát a Forbes magazin több mint 160 milliárd dollárra becsüli.

Az oktatási támogatás keretében létrehoznak egy magas szintű, ösztöndíjrendszeren alapuló hálózatot a Montessori-módszeren alapuló iskola-előkészítők mintájára.

Milliárdosok diploma nélkül: hol tanultak a világ leggazdagabb üzletemberei?

A világ leggazdagabb emberei idén közel ezermilliárd dollárral növelték vagyonukat. De vajon hol tanult Jeff Bezos, Bill Gates vagy Amancio Ortega? Ki szerzett diplomát a világ egyik legjobb egyetemén, és ki hagyta ott az iskolát 14 évesen? A Bloomberg hírügynökség milliárdos indexében szereplő 500 legtehetősebb ember együttes vagyona 5300 milliárd dollár volt december 26-án, jóval meghaladva az egy évvel korábbi 4400 milliárd dollárt.

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.