Jobban teljesítenek a diákok matematikából és olvasásból, ha öt helyett csupán heti négy napot járnak iskolába –...

Jobban teljesítenek a diákok matematikából és olvasásból, ha öt helyett csupán heti négy napot járnak iskolába – tette közzé egy friss tanulmány eredményét a The Atlanta Journal-Constitution.
Mary Beth Walker, a Georgia State University dékánja és D. Mark Anderson, a Mondtana State University oktatója coloradói negyedikesek és ötödikesek eredményeit vizsgálta, és azt tapasztalta, hogy a heti háromnapos pihenőnek köszönhetően jobban haladtak matekból és olvasásból, mint azok a diákok, akik heti öt napot járnak iskolába.
A tanárok is örülnek a rövidített tanítási hétnek: a coloradói intézményvezetők harmada egyetért az új hetirenddel. „A négynapos rendszerben a tanulók átlagosan 12 százalékkal jobban teljesítettek a központi matematikai teszteken, mint a többi diák, emellett az olvasási készségeik is gyorsabban javultak” – állítják a tanulmány szerzői. Nagy-Britanniában is divat lett a négynapos iskolahét – a flexi-schooling gyakorlatáról itt olvashatsz bővebben.