Így pályázhattok többnapos kirándulásra az osztályotokkal Közoktatás
Eduline

Így pályázhattok többnapos kirándulásra az osztályotokkal

Fantasztikus pályázat segítségével juthatnak el a hetedik osztályos tanulók a Kárpát-medence különböző településeire egy tanulmányi kirándulás keretén belül.

A pályázat célja a magyarországi köznevelési intézményben a 7. évfolyamon tanuló diákok Románia, Szlovákia, Szerbia, Ukrajna, Szlovénia vagy Horvátország magyarlakta területeire irányuló tanulmányi kirándulásának támogatása. - áll a Határtanalul pályázat leírásában.

Azonban a tanulmányi kirándulások támogatása mellett a szakképző iskolák, illetve a gimnáziumok együttműködése és egy kárpátaljai akcióprogram megvalósítása is megpályázható. Az összeg felső kategóriája nincs megadva, a kikötés annyi, hogy diákonként maximum 60.000 forint kérhető.

Egy, már a pályázatot megnyert 7-es osztály diákja arról szómolt be, ők Erdély különböző településeit járták végig a lehetőség segítségével, mégpedig aszerint, hogy Petőfi Sándor életében melyik hely mit jelentett, és hol található meg az emléke az adott falvakban, városokban.

Jókora botrány érlelődik: kiakadtak a szakmai tárgyakból vizsgázók

Levélcunamit zúdítottak a szakgimis érettségizők az eduline-ra, és egyáltalán nem boldogok a mai vizsgáktól. "Ez a vizsga nem fair!", "a tanárok sem tudták, mit és hogyan kell csinálni", "nem erre lettünk felkészítve", "a tanárnő nyugtatót vett be reggel, mert a készülésnél ő sem tudott megoldani minden feladatot", "undorító ez az egész rendszer".

Az Emberi Erőforrások Minisztériuma által létrehozott lehetőséget 2018. június 15-ig lehet felhasználni.

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt" Közoktatás Kurucz Tünde

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt"

Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.