Így készítik fel a gyerekeket a jövőre Közoktatás
Eduline

Így készítik fel a gyerekeket a jövőre

Talán érdemes lenne a PISA-tesztek eredményének értékelésénél azt is figyelembe venni, mivel próbálkoznak más országokban.

Ayah Bdeir, a littleBits alapítója beszélt arról a Popular Science-nek, hogyan készítik fel a gyerekek arra, hogy évek múlva egy csomó olyan feladat és munka lesz, ami ma még nem is létezik. Ezért aztán a legfontosabb, hogy alapvető készségeket adjanak át a diákoknak, mert ha csak a konkrét tudást táplálják beléjük, nem fognak tudni alkalmazkodni a változó körülményekhez.

A littleBits egy díjnyertes "játék", ami áramkörökkel felszerelet építőelemekből áll. A gyerekek ezekből építhetnek mindenféle elektromos eszközt, például robotokat. A cég külön csapatot tart fenn arra, hogy segédletet írjanak tanárok részére, akik a kis "bitekkel" oktathatnak. A programban világszerte 3500 iskola vesz részt, köztük egy magyar is.

Bdeirék a gyerekeket a felfedezésre, feltalálásra ösztönzik, és hogy csapatban érjék el a kitűzött célokat. Például a bitekből katapultot kell építeniük, de kétfős csapatban kell rájönniük hogyan, és egy másik csapattal is versengenek. A játékokkal így nem csak a fizika törvényeit, vagy a kódolás alapjait tanulják meg, hanem az együttműködést is.

A diákokat hasznos ötletekre ösztönzik, így az általuk támogatott kurzusokon találtak már fel visszhang alapján működő viselhető eszközt, ami a vakoknak segít a mozgásban, vagy épp egy olyan gépet, ami az alaposabb fogmosásban segít..

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt" Közoktatás Kurucz Tünde

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt"

Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.