Így játszották ki tanárukat a kilencedikes diákok Közoktatás
Eduline

Így játszották ki tanárukat a kilencedikes diákok

Egy magyar tanár (pontosabban a Madách egyik oktatója) zseniális kísérletet végzett diákjaival. Ebből derült ki, hogy a diákok úgy és akkor mobiloznak órán, ahogy és amikor csak akarnak. Hiába minden tiltás, a tanár észre sem veszi, ha megkerülik a szabályt.

„Tavaly kihívtam több osztályt, hogy óra alatt küldjenek el nekem egy sms-t úgy, hogy én nem veszem észre. Elég magabiztos voltam, azt gondolván, hogy azért nagyjából tudom, hogy mi minden történik körülöttem. Csúnya bukás lett a vége, csak az nem küldött sms-t, aki nem akart.” – írja blogján Prievara Tibor, a Madách Gimnázium tanára.

Idén újra megcsinálta a kísérletet az oktató, ezúttal kilencedikes diákokkal, és a követekezőket tapasztalta:

„Az, hogy 15 perc után kaptam a 17 fős csoprtból 10+ sms-t, az hagyján. És tényleg nem vettem észre - pontosabban az elsőt lebuktattam, és ettől nagy lett a mellényem. No, mindegy, aztán kezdődött az igazi macska-egér játék. Volt, aki először csak egyszerűen felhívott Messengeren, és volt, aki a táblán látható tízsoros kiírást küldte el hibátlanul. És ez mind semmi, mert olyan is, aki megcsinált egy feladatot, majd lefényképezte, és ezt továbbította nekem messengeren, egy üzenettel, hogy akár ki is javíthatnám. Aztán az egyik diák angol szavakat kérdezett, és megint más az elolvasandó olvasmányból két teljes bekezdést kimásolt és elküldött. Nem beszéltem még akkor a matrica-dömpingről, és arról sem, aki regisztrált egy teljes Facebook profilt, méghozzá 'Nyertünk, tanár úr' néven, majd bejelölt ismerősként.”

A bejegyzésre a hvg.hu bukkant rá.

Az Egyesült Királyságban vagy az USA-ban jobb egyetemre járni? Felsőoktatás Vendégszerző

Az Egyesült Királyságban vagy az USA-ban jobb egyetemre járni?

Sokan álmodoznak arról, hogy külföldön tanuljanak, de amikor választani kell a brit és az amerikai egyetemek között, könnyű elveszni. Mindkét rendszer világszínvonalú, mégis másképp működik: eltér a tanórák felépítése, a felvételi folyamata, a közösségi élet és a mindennapok ritmusa. Ritli Zsanett írása, aki a University of St. Andrews alumnájaként és jelenlegi Fulbright-ösztöndíjas NYU hallgatóként mindkét felsőoktatási rendszerben első kézből szerzett tapasztalatot.