A matematikát is lehet izgalmasan, kreatívan tanítani, a lényeg az élményközpontú megközelítés.
A matematikát is lehet izgalmasan, kreatívan tanítani, a lényeg az élményközpontú megközelítés. Ezt képviseli a Fenyvesi Kristóf által vezetett, 2008-ban alapított ÉlményMűhely - írja a hvg.hu. A programban eddig több mint 15 ezer diák és tanár vett részt: a foglalkozásokon a művészetet, a tudományt és a játékot közelítik egymáshoz - a sík- és a térgeometria közötti váltást például egy ugróiskola segítségével élvezetes formában is meg lehet érteni.
Fenyvesi Kristóf szerint Magyarországon nagyon egysíkú az, amit a matematika-oktatás terén a tantermi keretek és az oktatási hagyományok megengednek. A gyerekek rendszerint egy helyben ülnek, és jó esetben az agyukat használják. A tanár mondja, a gyerek odafigyel, és próbálja megérteni. „Pedig egy matekórában is az lenne a lényeg, hogy új összefüggéseket fedezzünk fel közösen, és a tanár is arra helyezze a hangsúlyt, hogy a tanulás örömteli, kreatív, és mindenekelőtt társas folyamat legyen” – mondja.
Fenyvesi egy finnországi egyetemen tanít: szerinte minden szempontból drámaiak a különbségek a magyar és a finn oktatási rendszer között: Finnországban sugárzik annak a szellemisége, hogy mindenkire szükség van, senki nem maradhat le, és a másiknak segítünk. A teljes cikket a hvg.hu-n olvashatjátok el.