Vége az unalmas matekóráknak? Közoktatás
Eduline

Vége az unalmas matekóráknak?

A matematikát is lehet izgalmasan, kreatívan tanítani, a lényeg az élményközpontú megközelítés.

A matematikát is lehet izgalmasan, kreatívan tanítani, a lényeg az élményközpontú megközelítés. Ezt képviseli a Fenyvesi Kristóf által vezetett, 2008-ban alapított ÉlményMűhely - írja a hvg.hu. A programban eddig több mint 15 ezer diák és tanár vett részt: a foglalkozásokon a művészetet, a tudományt és a játékot közelítik egymáshoz - a sík- és a térgeometria közötti váltást például egy ugróiskola segítségével élvezetes formában is meg lehet érteni.

Fenyvesi Kristóf szerint Magyarországon nagyon egysíkú az, amit a matematika-oktatás terén a tantermi keretek és az oktatási hagyományok megengednek. A gyerekek rendszerint egy helyben ülnek, és jó esetben az agyukat használják. A tanár mondja, a gyerek odafigyel, és próbálja megérteni. „Pedig egy matekórában is az lenne a lényeg, hogy új összefüggéseket fedezzünk fel közösen, és a tanár is arra helyezze a hangsúlyt, hogy a tanulás örömteli, kreatív, és mindenekelőtt társas folyamat legyen” – mondja.

Fenyvesi egy finnországi egyetemen tanít: szerinte minden szempontból drámaiak a különbségek a magyar és a finn oktatási rendszer között: Finnországban sugárzik annak a szellemisége, hogy mindenkire szükség van, senki nem maradhat le, és a másiknak segítünk. A teljes cikket a hvg.hu-n olvashatjátok el.

Hány percet telefonozhat, tabletezhet egy gyerek naponta? Campus life Kurucz Tünde

Hány percet telefonozhat, tabletezhet egy gyerek naponta?

Milyen hosszú távú következménye lehet, ha egy kisgyerek túl sokat van az online térben? Mikor lehet okoseszközt adni először a gyerek kezébe? Hogyan lehet kimozdítani a legkisebbeket a való világba? Dr. Konok Verával, az Alfa Generáció Labor vezetőjével és társalapítójával beszélgettünk.