Hogyan teljesítettek a diákok a 2011-es kompetenciamérésen? Közoktatás
Eduline

Hogyan teljesítettek a diákok a 2011-es kompetenciamérésen?

A 2011-es kompetenciamérés országos jelentésére még várni kell néhány hetet, az intézményi jelentések azonban már...

A 2011-es kompetenciamérés országos jelentésére még várni kell néhány hetet, az intézményi jelentések azonban már elérhetőek, s ezekből kibogarászható az egyes intézménytípusok átlagos teljesítménye - olvasható az OktpolCafé legfrissebb bejegyzésében.

Az adatok alapján kialakuló összkép a következő. Egyetlen intézménytípus esetében, egyetlen kompetencia területen és egyetlen évfolyamon sem mutatkozik olyan jelentős és „kitartó” változás, amely messzemenő következtetések levonására adna lehetőséget. A változások jelentős része betudható egy laikusok számára misztikus dolognak, amit a hozzáértők „statisztikai ingadozásnak” hívnak. Összességében az intézményi átlagteljesítmények a 2008 óta eltelt három évben alapvetően stabilan alakultak. Hogyan teljesítettek a diákok a 2011-es kompetenciamérésen? A teljes bejegyzést az OktpolCafén olvashatjátok el.

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt" Közoktatás Kurucz Tünde

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt"

Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.