A chicagói egyetem kutatói rátaláltak arra a módszerre, amellyel a diákok leküzdhetik félelmüket a matematikavizsgák...
A chicagói egyetem kutatói rátaláltak arra a módszerre, amellyel a diákok leküzdhetik félelmüket a matematikavizsgák és a dolgozatok előtt.

A vizsgálatokból kiderült, hogy azoknál, akik szorongtak, szoros kapcsolat volt a matematikai teljesítmény, illetve agyuk frontális és parietális lebenyének területei között - számolt be a betegszoba.hu.
Minél aktívabb volt ez a terület a matematikai feladatok megoldása közben, teljesítményük annál inkább hasonlított azokéra, akik nem tartottak a tantárgytól. Akiknek azonban nem volt aktív ez a területe, rosszabb teljesítményt nyújtottak.
Az MRI azt is kimutatta, hogy a szorongó, de jól teljesítő diákoknál az agy aktivitása már a feladatra való rákészülés során megkezdődött, és a feladat megoldása közben némileg csökkent. Ebből arra a következtetésre jutottak a szakemberek, hogy a szorongó diákok esetében a teljesítmény nem is annyira arról szól, hogy mekkora a tárgyi tudásuk, sokkal inkább arról, mennyire képesek rávenni magukat arra, hogy álljanak neki a feladatnak, és próbálják megoldani azt.