Hoffmann szerint nem véletlen, hogy Orbán őt választotta Közoktatás
Eduline

Hoffmann szerint nem véletlen, hogy Orbán őt választotta

Nem érzem, hogy erősebb ember lennék Pokorni Zoltánnál, de azt sem tartom véletlennek, hogy a miniszterelnök rám bízta...

Nem érzem, hogy erősebb ember lennék Pokorni Zoltánnál, de azt sem tartom véletlennek, hogy a miniszterelnök rám bízta az oktatásügyek irányítását – mondta Hoffmann Rózsa az ATV műsorában.

A hir24.hu összefoglalója szerint az oktatási államtitkár azt mondta, „eléggé megszenvedte ezt az időszakot”, de a köznevelési törvényhez beérkezett módosító javaslatokat nem értékeli kudarcként, „ez várható volt, hiszen a Fidesz egyik-másik oktatáspolitikusa másképp látja a világot, volt, amikor vissza is akarták vonatni a törvényjavaslatot”.

Hoffmann Rózsa szerint egyedül az a szokatlan, hogy egy pártszövetségen belül alakulhatott ki ilyen helyzet. Az oktatási államtitkár elmondása szerint 98 százalékban olyan lett a törvény, amilyennek megálmodták. Hozzátette: Orbán Viktor nem személyesen mellette állt ki, ez egy természetes kiállás volt a kormány által megtárgyalt koncepció mellett. Hoffmann Rózsa elmondása szerint, miután a kormány elfogadta a köznevelési törvényjavaslatot, érthető volt, hogy a kormány kritikájaként értékelte Orbán Viktor a javaslat bírálatait.

Mint Hoffmann Rózsa mondta, Orbán nyolc éve ismeri, és figyeli a parlamenti működését. „Ugyan nem beszéltem korábban vele sokszor, de azt mindig bámultam, mennyire jól rögzíti az agya a jelenségeket, és feltételezem, e miatt választott engem.”

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.