Hoffmann a diákok "morális nevelését" is a tornatanárokra bízná Közoktatás
eduline/mti

Hoffmann a diákok "morális nevelését" is a tornatanárokra bízná

A köznevelésért felelős államtitkár szerint a meglévő, ismert hiányosságok ellenére vállalni kellett a mindennapos...

Nincs elég terem, labda és tornatanár, de Hoffmann Rózsa nem aggódik

A köznevelésért felelős államtitkár szerint a meglévő, ismert hiányosságok ellenére vállalni kellett a mindennapos testnevelés bevezetését. Ezt Hoffmann Rózsa mondta kedden egy más témában tartott sajtótájékoztatón az MTI kérdésére.

Sportolni nemcsak tornateremben lehet, hanem más helyszíneken is, számos lehetőség kínálkozik - mutatott rá. Az államtitkár kifejtette: több mint hétezer pedagógus továbbképzését tervezik a sportszövetségekkel, és számos olyan programot is szeretnének indítani, amely az infrastruktúra fejlesztését, tornatermek építését, bővítését célozza.

A társadalom túlnyomó többsége támogatja a mindennapos testnevelés bevezetését - mondta, hozzátéve: pontosan látják az emberek, hogy a gyerekek rossz egészségi állapota ezt halaszthatatlanná tette.

Ezért arra kell koncentrálni, hogy sportoljanak, mozogjanak a gyerekek - hangsúlyozta. Hozzátette: a jó testnevelő tanárok csodákat tudnak művelni nemcsak a gyerekek fizikai fejlesztésében, hanem morális nevelésében is. Ezért a pedagógusképzésben és a továbbképzésben ez kiemelt terület.

Az intézmények több mint 75 százaléka szerint a mindennapos testnevelés bevezetésének első üteme megfelelően sikerült, ugyanakkor egy a kormány által még nem tárgyalt, az MTI birtokába került és hétfőn közölt összegzés szerint a legnagyobb problémát a tornatermek, a sportpályák és a felszerelések hiánya okozza.

A Balog Zoltán emberierőforrás-miniszter által jóváhagyott dokumentum szerint a nagyobb arányú, felmenő rendszerű bevezetés során is problémák mutatkoznak majd az infrastruktúra (nem csupán tornaterem, hanem a higiéniás körülmények) tekintetében is és a pedagógusellátásban.

A Magyar Testnevelő Tanárok Országos Egyesülete és a Magyarországi Szülők Országos Egyesülete az egységes, intézményben megszervezett heti öt testnevelés tanóra megtartása mellett és annak kiváltását ellenezve foglalt állást - olvasható az összegzésben.

Kitértek arra is, hogy a következő tanévben a 2011-2012-es alapállapothoz képest már országosan mintegy heti 60 ezer tanóra többlettel kell számolni, ami - feltéve, hogy a mostani tanév 30 ezer többletórája továbbra is megoldható a jelenlegi finanszírozási keretek között - a következő tanévtől heti 30 ezer, többletfinanszírozást igénylő tanórát, a jelenlegi és várható munkaidő-számítási paraméterek mellett mintegy 1350 teljes pedagógus-álláshelyet jelent.

A mindennapos testnevelést az iskolai nevelés-oktatás első, ötödik, kilencedik évfolyamán 2012. szeptember 1-jével kezdődően felmenő rendszerben kell megszervezni. Ezeken az évfolyamokon a helyi tantervbe legalább heti öt testnevelésórát kell beépíteni.

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni” Közoktatás Székács Linda

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni”

Bóják között szlalomozó, alagutakon átbújó macskák. Így is lehet irodalmat tanulni vagy épp kötelező olvasmányokból számot adni a Terápiás és Segítő Macskákért Alapítvány rendhagyó irodalomóráján. A tanulás így nem csak szórakoztató, de észrevétlen is lehet, és olyan gyerekek is bevonódnak az órákba, akik általában vagy nem szólalnak meg, vagy a zavaró viselkedésükről ismertek.