Hoffmann Rózsa: Pokorni egy éve a nyilvánosság előtt kritizál Közoktatás
Eduline

Hoffmann Rózsa: Pokorni egy éve a nyilvánosság előtt kritizál

A Fidesz-KDNP egy nagy gyűjtőpárt, vannak különböző nézetű emberek, Pokorni Zoltán az államtitkárság és a kormány...

A Fidesz-KDNP egy nagy gyűjtőpárt, vannak különböző nézetű emberek, Pokorni Zoltán az államtitkárság és a kormány álláspontjához képest egy végletesen más álláspontot képvisel az oktatási törvényekről - mondta az oktatási államtitkár az Inforádiónak az Országgyűlésben kapott kritikákra reagálva. Hoffmann Rózsa kiemelte: nem lepte meg Pokorni Zoltán szónoklata, hiszen "egy év óta minden alkalmat megragad, hogy a kritikáját a nyilvánosság előtt fejtse ki".

Hoffmann Rózsa a keddi parlamenti vitán. Fogadta a támadásokat

Hoffmann Rózsa szerint az államtitkárság csapata is megfelelő potenciállal rendelkezik egy törvény megalkotásához. Pokorni Zoltán, az Országgyűlés oktatási bizottságának fideszes elnöke több ponton nem ért egyet a törvény módszereivel, például azzal, hogy a jogszabály elveszi az önkormányzatok fenntartói jogát. Az MSZP egyenesen a visszavonására szólította fel a kormányt, civil oktatási szervezetek pedig demonstrációt kezdtek a Parlamentnél. Az államtitkár hangsúlyozta, hogy Pokorni Zoltánnal nem egyeztetett a törvényekről, kritikákat csak a nyilvánosság előtt kapott.

Hoffmann Rózsa kiemelte: a fenntartó kérdésében például nem az a fontos, hogy az államé az intézmény, és az önkormányzat visszaveheti, vagy a helyhatóságé, de ha nem tudja fenntartani, átadhatja, hanem a stabilitás.

Az oktatási államtitkár szerint alaptalan vád az, hogy a kormány a kisiskolák ellen lenne. Minden településen, ahol nyolc gyerek van, és a szülők igénylik, működnie kell az alsó tagozatnak. A kisebb településeken összevont osztályok is működhetnek, ez pedagógiailag is hasznos lehet - emelte ki Hoffmann Rózsa. Hozzátette: felső tagozatot csak ott zárnak be, ahol elfogynak a tanulók, erre csak kevés helyen lehet számítani.

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni” Közoktatás Székács Linda

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni”

Bóják között szlalomozó, alagutakon átbújó macskák. Így is lehet irodalmat tanulni vagy épp kötelező olvasmányokból számot adni a Terápiás és Segítő Macskákért Alapítvány rendhagyó irodalomóráján. A tanulás így nem csak szórakoztató, de észrevétlen is lehet, és olyan gyerekek is bevonódnak az órákba, akik általában vagy nem szólalnak meg, vagy a zavaró viselkedésükről ismertek.