Hibás volt egy felvételi kérdés, érdemes reklamálni Közoktatás
Eduline

Hibás volt egy felvételi kérdés, érdemes reklamálni

A nyolcosztályos gimnáziumba jelentkezők felvételi feladatsorában volt egy példa, aminek a szövege sok diák számára nem volt egyértelmű. Érdemes reklamálni.

„Bori, Máté és Pisti bőröndjén számzár van. Mindegyiket egy-egy háromjegyű szám nyitja. A gyerekek a következőket mondták a bőröndjüket nyitó számokról. Bori: az enyém a legnagyobb olyan 900-nál kisebb szám, amelynek mindhárom számjegye különböző, és páratlan.”

A hivatalos megoldókulcs szerint 795 a helyes megoldás. Azaz a feladatot készítők úgy értették, hogy mindhárom számjegynek páratlannak kell lennie. Azonban ez esetben rosszul tették fel a kérdést, ugyanis az utolsó vessző miatt arra utalnak valójában, hogy az egész számnak kell páratlannak lennie. Így pedig helyes megoldás lesz a 897 is.

Arról, hogy miért jöttek ki sírva a felvételiről többen is, ebben a cikkünkben írtunk. A négyosztályos feladatokat és megoldásait itt találjátok.

Egy szülő azzal fordult a 444-hez, hogy gyereke is így értette (helyesen) a feladatot, amit megreklamáltak, és végül elfogadták a választ. Ilyen az, amikor egy nyelvtani probléma okoz gondot egy matekpéldában.

A szülőket tájékoztató nyomtatványon arról írnak, hogy csak akkor lehet reklamálni, ha az útmutatótól eltérő módon javították a feladatlapot, azonban a fenti példa alapján ebben az esetben is érdemes szóvá tenni a hibát.