Hét és félmillió forinttal támogatják MTA-kutatók a tehetséges diákokat Közoktatás
MTI

Hét és félmillió forinttal támogatják MTA-kutatók a tehetséges diákokat

Közel hét és félmillió forintot gyűjtöttek össze három hónap alatt akadémikusok, az MTA tudományos osztályai és...

Közel hét és félmillió forintot gyűjtöttek össze három hónap alatt akadémikusok, az MTA tudományos osztályai és kutatóintézetei olyan erdélyi, falusi és szórványterületekről származó, nehéz körülmények között élő, de tehetséges diákok támogatására, akik e segítség nélkül nem tudnák elvégezni a középiskolát.

Mint a Magyar Tudományos Akadémia honlapján olvasható, 2003-ban jött létre É. Kiss Katalin akadémikus és Péntek János, az MTA kolozsvári külső tagja kezdeményezésére a Nyilas Misi Tehetségtámogató Egyesület. A korábban támogatott diákok közül már négyszázan sikeresen érettségiztek, háromnegyedüket pedig az egyetemre is felvették.

A program keretében jelenleg 283-an kapnak ösztöndíjat. Az eddigi 455 támogató között több olyan kutató is van, aki gyermekként szintén faluról, nehéz körülmények közül indult el tudományos pályáján.

Tavaly novemberben intézett felhívást a Nyilas Misi Tehetségtámogató Egyesület, majd három hónap alatt 7 millió 380 ezer forint gyűjt össze, ez hatvanegy és fél évnyi ösztöndíjnak megfelelő összeg. A havi tízezer forintos ösztöndíjra olyan diákok pályázhatnak, akik igazolják, hogy családjukban az egy főre eső jövedelem nem éri el a létminimumot, és kitűnő vagy jeles tanulók.

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.