Újabb levelet írt a tiltakozást kirobbantó tanári kar Közoktatás
Eduline

Újabb levelet írt a tiltakozást kirobbantó tanári kar

Újabb, már a harmadik nyílt levelüket jelentették meg a miskolci hermanosok. Mint bizonyára emlékeztek rá, az ő írásukkal kezdődött el az a tiltakozáshullám még év elején, ami aztán például a tegnapi sztrájkhoz is vezetett.

A boon.hu-n olvasható levél egy helyzetértékeléssel kezd, arról szól, mi történt az elmúlt fél évben. Utalnak a tüntetésekre, a Civil Közoktatási Platform megalakulására és a Közoktatási Kerekasztal felállítására is.

Utóbbiról azt írják, nagyon lassan halad a munkacsoportjaiban a munka: „egy-két-három hetente 2-3 órát tárgyalnak mindössze, nagyon kevés a napirendi pont, és bizony a kényes kérdéseket tolja a kormányzat” – írják.

A tegnapi sztrájk mérlegléről itt, az egész nap eseményeiről pedig itt írtunk.

„Így például a Pedagógus Foglalkoztatási Munkacsoport az egyik sarkalatos kérdésről, a tanárok kötelező tanítási óráinak számáról még egyáltalán nem tárgyalt. Talán nem véletlen, hogy a Pedagógusok Szakszervezetével többek között éppen ebben a kérdésben nem akar megegyezni a kormány, így a munkacsoport véleményét inkább nem is kéri ki, továbbá – mint ahogyan Lázár János miniszter úrtól megtudtuk – a Köznevelési Kerekasztal döntései nem kötelezik a kormányt semmire.”

 

A Klikről és annak esetleges reformjáról így írnak: „Az EMMI folyamatosan állítja, hogy több pénzt fordít mostantól az oktatásra, és valóban soron kívül rendezte óriási tartozásait, de erről is kiderült, hogy a KLIK év végén esedékes kereteit szabadították csak fel, nem pedig kiegészítő pénzalapot vittek be a rendszerbe. Ugyanakkor továbbra sincs pénz sportszerekre, taneszközökre, könyvtári könyvekre, folyóiratokra és több országos versenyre.”

A levél végén arra jutnak, hogy nem engedhetnek a további akciókból, mert szerintük a tárgyalások jelenlegi formájával nem érnek el sikert.

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt" Közoktatás Kurucz Tünde

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt"

Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.