Helyi oktatási kerekasztalok felállítását javasolja az LMP Közoktatás
MTI

Helyi oktatási kerekasztalok felállítását javasolja az LMP

Helyi oktatási kerekasztalok felállítását javasolja az LMP a közoktatási rendszer működőképességének megőrzése...

Helyi oktatási kerekasztalok felállítását javasolja az LMP a közoktatási rendszer működőképességének megőrzése, valamint a helyi demokrácia, önkormányzatiság visszaállítása érdekében. A kormány kockára teszi a közoktatás rendszerét, amikor élesben hajtja végre eszetlen modellkísérletét, az államosítást - írja közleményében Osztolykán Ágnes, a parlament oktatási, tudományos és kutatási bizottságának LMP-s alelnöke.

A kormányzati sikerpropaganda ellenére a pedagógusok komoly nehézségekkel néznek szembe az iskolákban. Számtalan megkeresést kaptunk a tanári fizetések csökkenéséről, a taneszközök hiányáról, a tankönyvrendelés káoszáról és a Klebelsberg Intézményfenntartó Központban uralkodó fejetlenségről - írja Osztolykán.

Az ellenzéki politikus szerint a kormányzati modellkísérlet kudarcának a pedagógusok, szülők és diákok isszák meg a levét. Az LMP ezért arra kéri a polgármestereket, minden településén állítsanak fel helyi oktatási kerekasztalt, mely az összes oktatási szereplő egyenjogú részvételével ülésezik legalább havonta egyszer. Mindenkit le kell ültetni egy asztalhoz, hogy közösen fogalmazzák meg igényeiket, és közösen keressenek megoldást a problémákra. Meg kell szüntetni a fejetlenséget, meg kell őrizni az iskolarendszer működőképességét.

A valódi részvételiség elvén működő kerekasztalok visszaállíthatják az államosítási ámokfutásban megszüntetett helyi demokrácia és önkormányzatiság jó működő alapjait - zárul a közlemény.

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.