2011. november. 04. 11:28 Eduline Utolsó frissítés: 2011. november. 04. 11:27 Közoktatás

Ha Hoffmann Rózsát nem tudja meggyőzni, a frakcióhoz fordul Pokorni

Még mindig több ponton különbözik Pokorni Zoltán és Hoffmann Rózsa véleménye a köz- és felsőoktatás átalakításáról, az...

Még mindig több ponton különbözik Pokorni Zoltán és Hoffmann Rózsa véleménye a köz- és felsőoktatás átalakításáról, az oktatási bizottság fideszes elnöke az Inforádiónak azt mondta, azért egyeztetnek újra, mert a kész köznevelési koncepcióba „nem nagyon” épültek be azok az elemek, amelyekről korábban megállapodtak az oktatási államtitkárral. Ha nem sikerül egyezségre jutni, akkor a frakciót próbálja majd meggyőzni arról, hogy létezik másféle út is – tette hozzá.

Pokorni Zoltán nem ért egyet a hároméves kortól kötelező óvodával, az iskolakezdés időpontjával és a pedagógusok minősítési rendszerével. „Csak béremeléssel párhuzamosan lehet előírni, hogy a pedagógusok kötelezően heti 32 órát tartózkodjanak az iskolában. A béremelésre jövőre biztosan nincs pénz, és félő, hogy 2013-ban is kis összegű emelésre lesz lehetőség. A kezdő tanároknak kellene magasabb fizetést adni, így lehet vonzóbbá tenni a pályát” – mondta. Mennyi lenne a tervek szerint a kezdő tanárok fizetése az emelés után? Összefoglalónkat itt olvashatod el.

A fideszes oktatáspolitikus szerint kulcskérdés az iskolák fenntartása is: a kormány szerint alapesetben az állam működteti az intézményeket, de az önkormányzatok visszakérhetik az iskolákat. Ez fordítva jobb lenne – mondta Pokorni.

Itt a téli időszámítás: most már sötétben mennek haza a diákok az iskolából Campus life Gál Luca

Itt a téli időszámítás: most már sötétben mennek haza a diákok az iskolából

Ahogy minden ősszel, idén is eljött az idő, amikor visszalépünk egy órát az időben, és megkezdődik a téli időszámítás. Ez az apró változás nemcsak a faliórákat, hanem a mindennapi életünket, alvási szokásainkat és hangulatunkat is befolyásolhatja. De miért is vezették be eredetileg az óraátállítást, és vajon van-e még értelme a 21. században?