Ezek a legjobb két tanítási nyelvű középiskolák - itt a 2017-es rangsor Közoktatás
Eduline

Ezek a legjobb két tanítási nyelvű középiskolák - itt a 2017-es rangsor

A budapesti Karinthy Frigyes Gimnázium vezeti a két tanítási nyelvű képzést is indító középiskolák HVG-rangsorát, az öt legjobb között négy vidéki intézmény szerepel.

Egy budapesti és két vidéki középiskola vezeti a két tanítási nyelvű képzést is indító intézmények 2017-es HVG-rangsorát. A lista első helyén a budapesti Karinthy Frigyes Gimnázium áll, a második helyet a tatai Eötvös József Gimnázium és Kollégium, a harmadik helyet pedig a szolnoki Varga Katalin Gimnázium szerezte meg.

Mi alapján áll össze a rangsor?

A HVG-rangsor készítői az idén is a matematikai és a szövegértési kompetenciamérés, a magyar-, a matematika-, a történelem és a nyelvi érettségi eredményeit, valamint a végzősök felvételi eredményeit vették figyelembe. Utóbbinál változás, hogy az idén a felsőoktatásba bekerült diákok átlagpontszáma alapján rendezték sorba az intézményeket.

A két tanítási nyelvű középiskolák rangsorának összeállításakor kizárólag az érettségi eredményeivel számoltak, így alakult ki a következő rangsor.

Rang Intézmény
1. Karinthy Frigyes Gimnázium (Budapest)
2. Eötvös József Gimnázium és Kollégium (Tata)
3. Varga Katalin Gimnázium (Szolnok)
4. Egri Pásztorvölgyi Általános Iskola és Gimnázium
5. Vetési Albert Gimnázium (Veszprém)

A HVG – a felsőoktatási rangsorokat tartalmazó Diploma-kiadványok mellett – ismét elkészítette a legjobb középiskolák listáját. A rangsorok mellett számos interjút, cikket találtok a középiskolai oktatásról, a szakképzés átalakításáról, a középfokú felvételiről, sőt a felvételi eljárás menetrendjét is megnézhetitek. A HVG középiskolai rangsorát keressétek az újságárusoknál vagy rendeljétek meg itt.

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt" Közoktatás Kurucz Tünde

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt"

Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.