Kellemetlen pillanatok várnak a miniszterre? Szembesíteni a bajokkal a Független Diákparlament Közoktatás
Eduline

Kellemetlen pillanatok várnak a miniszterre? Szembesíteni a bajokkal a Független Diákparlament

Balog Zoltán, az emberi erőforrások minisztere az országgyűlés kulturális bizottsága előtt számol be múlt évi tevékenységéről. A Független Diákparlament (FDP) kihasználná az alkalmat, és a bizottsági ülésen szembesítené az oktatás súlyos bajaival a tárcavezetőt.

A Népszavának az FDP egyik aktivistája, Bradánovics Bendegúz azt mondta: szeretné átadni a miniszternek a diákparlament nyolcvan pontos programját, és bízik abban, hogy végre érdemben beszélhet vele arról. "Mindenképpen tőle szeretnénk válaszokat kapni a felvetéseinkre, s nem valamelyik államtitkárától egy semmitmondó levelet." – fogalmazott.

A diákok többek között névtelen, elektronikus tanárértékelő-rendszert szeretnének, és a pedagógusi karral egyetemben szavazati jogot az intézményvezetők megválasztásában.

Törvénnyel tiltatnák meg, hogy a diákokat és az óvodásokat politikai rendezvényekre vihessék pedagógusaik. Követelik, hogy az érettségi szabályok legalább négy évvel korábban legyenek ismertek, és bármelyik tantárgyból lehessen előrehozott matúrát tenni. Azt javasolják, hogy a szakgimnáziumokban a komplex természettudományos tantárgyakat állítsák vissza rendes külön tantárgyakká, legyen a köznevelési törvény része az iskolák akadálymentesítése, élesszék újra a tankönyvpiaci versenyt, töröljék el a nulladik órát, a heti kötelező órák számát csökkentsék harmincra. Szeretnék azt is, hogy a testnevelés órák számát heti háromban maximalizálnák, ameddig a magasabb óraszámhoz nincs meg a megfelelő infrastruktúra.

Vége van az átmeneti nehézségeknek az oktatásban - legalábbis a miniszter szerint

Balog Zoltán, az emberi erőforrások minisztere szerint "vége van az átmeneti nehézségeknek, a dolgok a helyükre kerültek", biztonságosabban indul a tanév, mint az elmúlt évtizedekben bármikor. Legalábbis erről beszélt a nemzeti tanévnyitón, amelyet Nagykőrösön tartottak. Balog Zoltán szerint vége van az átmeneti nehézségeknek, a közoktatás korábbi működési problémái megszűntek, ma egy bejáratott rendszerben kezdik el a diákok a tanulást.

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt" Közoktatás Kurucz Tünde

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt"

Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.