Feltalálta a tökéletes módszert a tanár, nincs több elmaradt házi feladat Közoktatás
Eduline

Feltalálta a tökéletes módszert a tanár, nincs több elmaradt házi feladat

Egy angoltanár megunta, hogy mindenféle fárasztó kifogással jönnek a diákok, amikor a házi el(nem)készítéséről van szó, ezért egészen máshonnan kezdet megközelíteni a dolgot, és úgy tűnik, nagyon bevált.

Temesváriné Várszegi Mónika a wmn.hu-n számol be arról, hogyan nézett ki egy órája 10 évvel ezelőtt, és onnan hogy jutott el oda, hogy már nem idegeskedik a házin.

Korábban a diákok folyamatosan kifogásokkal jöttek, és hiába a büntetések, többen rendszeresen nem írtak házit. A tanár erre azt találta ki, hogy beírás helyett inkább dupla feladatot ad azoknak, akik nem készítettek leckét.

Kapcsolódó cikkek

A szülők egyesülete szerint nincs jogi alapja a házinak

A túl sok házi rontja a gyerekek teljesítményét

A legjobb brit iskola szerint a házi depressziót okoz

A dolog működött, bár a notórius házit kihagyók továbbra sem írtak házit, viszont a pluszfeladatokat szívesen megcsinálták.

Ma pedig már ott tart az osztály, hogy nincs házi, mindenki azt csinál, amit akar, az egyetlen kikötés, hogy csinálni kell valamit.

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt" Közoktatás Kurucz Tünde

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt"

Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.