Ezért kell újságot és könyvet olvastatni a diákokkal Közoktatás
MTI

Ezért kell újságot és könyvet olvastatni a diákokkal

Jobban teljesítettek az országos iskolai felméréseken a szüleik biztatására könyveket és újságokat olvasó gyerekek - ismertette pénteken a japán oktatási minisztérium.

Japánban 2007-ben vezették be a hatodikos és kilencedikes diákok anyanyelvi és matematikai tudásának felmérését. Az oktatási, kulturális, sport, tudományos és technológia minisztérium megbízásából készült kutatás szerint tavaly áprilisban a könyveket, folyóiratokat olvasó gyerekek japán nyelvből és matematikából írt tesztjei 10,7-17,1 ponttal jobbak lettek nem olvasó társaiknál. A szüleikkel könyvekről beszélgető tanulók 6,5-9 ponttal többet gyűjtöttek a felmérés olyan kérdéseinél, amelyek a megszerzett tudás alkalmazását vizsgálták. 

A kutatásban a tavaly áprilisban vizsgázott 40 ezer gyerek szülei működtek közre május és június között. A jelentés arra is kitért, hogy a 15 millió jen (33 millió forint) fölötti keresetű családból érkező gyerekek 12,7-25,8 ponttal jobb teljesítményt nyújtottak, mint azok, akiknek családja évente kétmillió jen (4,4 millió forint) alatti összegből élt.

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt" Közoktatás Kurucz Tünde

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt"

Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.