Ezért érdemes minél több mesét olvasni Közoktatás
MTI

Ezért érdemes minél több mesét olvasni

Azok a gyerekek, akiknek rendszeresen olvasnak mesét, hosszú távon profitálnak ebből, méghozzá annál nagyobb...

Azok a gyerekek, akiknek rendszeresen olvasnak mesét, hosszú távon profitálnak ebből, méghozzá annál nagyobb mértékben, minél többet olvastak nekik - derül ki egy német felmérésből, amely szerint nemcsak a szociális készségek és az iskolai eredmények fejlődnek, hanem a kreativitás és a mozgás is.    

Különösen a fiúk és az alacsonyan képzett családok gyermekei járnak jól a meseolvasással - írja a Die Welt című német lap internetes kiadása. A német Die Zeit hetilap, a Stiftug Lesen és a német vasúttársaság által szervezett felmérés során ötszáz, reprezentatív módon kiválasztott, 10 és 19 év közti gyermekkel és anyjukkal töltettek ki kérdőíveket.

Anyanyelvből és matematikából azok a gyerekek, akiknek olvastak, akár 0,4 jeggyel magasabb eredményt érnek el. Ez különösen az alacsonyabban képzett családoknál mutatkozott meg. Azok a fiúk, akiknek olvastak, maguk is 20 százalékkal nagyobb eséllyel nyúlnak a könyvhöz, mint akiknek nem olvastak. Azok közül, akiknek olvastak, többen is űznek valamilyen sportot, vagy zenélnek.

Németországban ötödször mérték fel a meseolvasási helyzetet. A szervezők amellett szállnak síkra, hogy a szülők ne hagyják abba a meseolvasást, mihelyt a gyermek megtanul olvasni. Ehelyett inkább folyamatos átmenetet javasolnak a kettő közt. Ezen kívül a felolvasás lényeges előnye az együtt töltött idő. Ezt pedig még a legjobb hangoskönyvek sem pótolhatják.


 

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.