Erősítené a kormány a roma önkormányzatok iskolafenntartó szerepét Közoktatás
MTI

Erősítené a kormány a roma önkormányzatok iskolafenntartó szerepét

A kormányzat erősíteni szeretné az Országos Roma Önkormányzat iskolafenntartó szerepét – jelentette ki Balog Zoltán, a...

A kormányzat erősíteni szeretné az Országos Roma Önkormányzat iskolafenntartó szerepét – jelentette ki Balog Zoltán, a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium társadalmi felzárkózásért felelős államtitkára egy budapesti konferencián.

Balog Zoltán

Balog Zoltán azt mondta, hogy az országos és az adott területi roma önkormányzatok is vállalhatnának ilyen szerepet a jövőben. Utalt arra: a többi magyarországi nemzetiség arra törekszik, hogy legyenek saját iskolái, ugyanakkor a roma többségű iskolák esetében szegregációról beszélnek. Véleménye szerint az lenne a normális, ha azoknak az iskoláknak az esetében, amelyekben többségben vannak a roma tanulók, lehetőséget adnának a nemzetiségi működtetésre.

Az államtitkár azt mondta, a magyarországi roma közösségeknek, illetve az Országos Roma Önkormányzatnak a felelőssége és lehetősége is egyben, hogy a kezükbe vegyék a saját sorsukat, amihez a kormányzat is megadja a segítséget.

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt" Közoktatás Kurucz Tünde

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt"

Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.