A Magyar Diáksport Szövetség dolgozhatja ki a testnevelésórák módszertanát Közoktatás
MTI

A Magyar Diáksport Szövetség dolgozhatja ki a testnevelésórák módszertanát

A Magyar Diáksport Szövetség (MDSZ) pénteken elindította a "T.E.S.I.

A Magyar Diáksport Szövetség (MDSZ) pénteken elindította a "T.E.S.I. - Mindenki testnevelése" elnevezésű kiemelt projektet, amelynek része egy új iskolaitestnevelés-stratégia megalkotása is.

Az új stratégia dinamikus lesz, és a hazai oktatáspolitika döntéseit szem előtt tartva, "valós helyzetfeltáráson" alapul majd - áll a szervezet közleményében, amely beszámol a budapesti Toldy Ferenc Gimnázium sportcsarnokában rendezett projektindító eseményről is.

A projekt nyomán "létrejön egy modern, korszerű, gyermek- és élményközpontú, esélyegyenlőséget biztosító iskolai testnevelés-módszertan", illetve sor kerül a fizikai állapot új, egészségközpontú mérési és értékelési rendszerének kialakítására is. A közleményben az MDSZ hozzáteszi, a Diáksport Önkéntességi Program keretein belül megalakul egy alulról szerveződő rendszer az iskolai testmozgás-programtervezés megalapozására és támogatására.

"Az MDSZ tavaly május óta jelentős megújulási folyamaton esett át. Most az Európai Unió és Magyarország kormánya támogatásának köszönhetően egy olyan szakmai feladatot valósíthat meg, amelyre korábban még nem volt példa hazánkban" - idézi a közlemény Balogh Gábort, az MDSZ elnökét.

A projektindító eseményen részt vett Lengyel Györgyi, az Emberi Erőforrások Minisztériumának (Emmi) közigazgatási államtitkára, Simicskó István, az Emmi sportért és ifjúságért felelős államtitkára, valamint Kovács Zoltán, az Emmi társadalmi felzárkózásért felelős államtitkára is. 2012 szeptemberében vezették be az 1., 5. és 9. évfolyamon, felmenő rendszerben a heti öt óra kötelező testnevelést. Milyen új tantárgyak lesznek az iskolában szeptemberben? Erről itt olvashattok.

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.