Egyre több a figyelem- és magatartászavaros diák az iskolákban Közoktatás
MTI

Egyre több a figyelem- és magatartászavaros diák az iskolákban

Az elmúlt húsz évben megnőtt az iskolákban a problémás gyerekek száma. Az általános iskolások jelentős hányada tanulási nehézséggel, figyelem- és magatartászavarral küzd itthon – írja a Magyar Nemzet.

A lap szerint ennek ellenére a pedagógusképzésben máig nem kapnak elég hangsúlyt azok a módszerek, amelyek az eltérő bánásmódot igénylő diákok hatékony nevelését segítik.

A fejlesztőpedagógiával foglalkozó Eleven Team adatai szerint különböző súlyossággal a gyermekek 6-10 százalékát érinti a hiperaktivitás, közülük 4-6 százalékuk van veleszületett hiperaktivitása.

Minden húszfős gyermekközösségben van legalább kettő, aki impulzív, túlmozgásos és koncentrációs nehézséggel küzd.

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt" Közoktatás Kurucz Tünde

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt"

Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.