Minden osztályban van legalább egy-két gyerek, akit kirekesztettek. De lenne rá egy egyszerű módszer, hogy őket is bevonják az iskolai közösségbe.
Elemzések is alátámasztották, hogy minden osztályban van legalább egy-két diák a peremen, teljes magányban, kapcsolatok nélkül. Gyarmati Katalin Anna a Kölökneten írt arról, hogy milyen egyszerűen meg lehetne oldani ezt az elszigeteltséget.
A módszer a koreai születésű, de Amerikában élő pszichoterapeuta, Insoo Kim Berg nevéhez kötődik. Lényege a megfigyelésen alapuló pozitív visszajelzés: a szakember bemegy az osztályba, elmondja a gyerekeknek, hogy aznap velük lesz, és mindent, amit jól csinálnak, felír egy papírra. A nap végén pedig mindegyikükhöz személyesen odalép, a szemükbe néz, megérinti a vállukat, rájuk mosolyog, és elmondja, hogy te ma ezt és ezt csináltad. Ettől a gyerek érzi, hogy figyeltek rá, hogy észrevették a jelenlétét.
Insoo módszeréről film is készült. A bemutatott osztályban is volt egy lány, aki a peremen volt korábban. Azzal, hogy Insoo dolgozni kezdett velük, az ő helyzete is megváltozott, a film végén ezt el is meséli. Most már őt is elhívják játszani, már neki is szólnak, hogy menjen át délután. Pusztán az segített neki, hogy valaki, aki észrevette őt. A pozitív visszajelzésekkel Insoo közösséget formált az osztályból. Közös célt adott nekik, amit csak együtt érhetnek el. A csapat tagjává vált az addig kirekesztett lány is - írta a hvg.hu is.