Így újítják fel az ELTE Radnóti Miklós Gyakorlóiskoláját Közoktatás
Eduline

Így újítják fel az ELTE Radnóti Miklós Gyakorlóiskoláját

10 ezer forintos téglajegyeket bocsátott ki az Eötvös Loránd Tudományegyetem Radnóti Miklós Gyakorló Általános Iskola...

10 ezer forintos téglajegyeket bocsátott ki az Eötvös Loránd Tudományegyetem Radnóti Miklós Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium Alapítványa, a szülőkből és öregdiákokból álló Radnóti Hálózat (RH+-) és az egyetem műszaki főosztálya. A vásárlással az iskola épületének felújítását lehet támogatni, az első téglajegyet Mezey Barna, az ELTE rektora vette meg pénteken - írják az egyetem honlapján.

Az akcióban 15 ezer téglajegyet bocsátanak ki 10 ezer forintos névértéken, ezekből a téglákból újulhat meg a vöröstéglás épületz. Az iskola honlapján virtuális Radnóti-maketten lehet majd követni, hogy mennyi téglajegy talált gazdára. A vásárlók egy papírtéglát kapnak, 10 papírtégláért pedig egy igazi jár. Három-, öt- vagy tízezer forintért pedig a Radnóti énektermét, torna- vagy informatikai termeit is örökbe lehet fogadni.

A Radnóti épületének kivitelezését 100 esztendeje, 1913-ban kezdték, az első osztályok 1923-ban költöztek be az épületbe. Az épület homlokzatait szentlőrinci vörös falburkoló téglával borították. Különlegességek a lépcsőház magasba nyúló karcsú pillérei és az idomtéglából formált, tornatermi ajtót díszítő oroszlánfigura. Az ELTE XII. kerületi gyakorlóiskolájának középiskolai részét megszüntetik, mivel az egyetem az állami támogatás csökkenése miatt nem tudja tovább finanszírozni. Az osztályok elhelyezéséről április közepén lesz végleges döntés: erről itt olvashattok.

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.