Itt a döntés: így vonják össze a szegedi gyakorlóiskolákat Közoktatás
MTI

Itt a döntés: így vonják össze a szegedi gyakorlóiskolákat

Döntött az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi) a Szegedi Tudományegyetem (SZTE) jelenleg Ságvári Endre nevét viselő gyakorló általános iskolájának és gimnáziumának összevonásáról. Az új intézmény neve a Szegedi Tudományegyetem Gyakorló Gimnázium és Általános Iskola lesz - közölte a felsőoktatási intézmény szóvivője.

Újszászi Ilona tájékoztatása szerint a nemzeti felsőoktatásról szóló törvény a felsőoktatási intézmények gyakorló iskoláival kapcsolatos fenntartói jogosítványok közül - egyebek mellett - az iskolák nevének megállapításával, illetve átszervezésével kapcsolatos jogok gyakorlását közvetlenül az Emmi miniszterének hatáskörébe helyezi.

A miniszter - a jogszabályokban rögzített előkészítést követően - döntött arról, hogy a korábbi SZTE Ságvári Endre Gyakorló Gimnázium és az SZTE Ságvári Endre Gyakorló Általános Iskola - az általános iskola beolvadásával - egyesül, és az így létrejövő intézmény elnevezése Szegedi Tudományegyetem Gyakorló Gimnázium és Általános Iskola lesz. Arról is határoztak, hogy az új intézményben támogatják a 6 és a 8 osztályos gimnáziumi képzés indítását. A döntésről a minisztérium levélben tájékoztatta az SZTE vezetését.

Az egyetem szenátusa hétfőn elfogadta a létrejövő új intézmény alapító okiratát, amely szeptember 1-jén lép hatályba - áll a közleményben.

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.