Digitális analfabétákat nevel az új kerettanterv Közoktatás
Eduline

Digitális analfabétákat nevel az új kerettanterv

Egy közel 80 informatikatanár által aláírt kiáltvány szerint digitális analfabetizmust eredményez a napokban...

Egy közel 80 informatikatanár által aláírt kiáltvány szerint digitális analfabetizmust eredményez a napokban megjelent kerettanterv. Alsóban egyáltalán nem lesz informatikaoktatás, szakközépiskolában heti hatról egyre csökken az óraszám - írja a hvg.hu.

Csökken a fiatalok álláshoz jutási esélye, az elhelyezkedőknél pedig a számítógéppel végzett munka hatékonysága. A hiányosságok pótlása a munkavállalók vagy a munkaadók részéről komoly anyagi ráfordítást kíván majd, így gazdaságilag is kimutatható kárt okoz - állítják a kerettantervek kiadásáról szóló miniszteri rendelet tervezete kapcsán azok az informatikatanárok, akik felhívást tettek közzé a témában. A kiáltványt a szegedi Fodor Zsolt informatika szakvezető tanár és Molnár Péter informatikatanár jegyezi, de a két csongrád megyei szakemberhez közel 80 kollégájuk is csatlakozott. A teljes cikket a hvg.hu-n olvashatjátok el.

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt" Közoktatás Kurucz Tünde

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt"

Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.