Tízezer diák bukhat meg jövő júniusban: új szabály miatt dühösek az ohiói szülők Közoktatás
Eduline

Tízezer diák bukhat meg jövő júniusban: új szabály miatt dühösek az ohiói szülők

Tízezer harmadikost érhet meglepetés a tanév végén Ohio államban: azoknak, akik nem tanulnak meg olvasni, jövőre évet...

Tízezer harmadikost érhet meglepetés a tanév végén Ohio államban: azoknak, akik nem tanulnak meg olvasni, jövőre évet kell ismételniük – számolt be a Huffington Post.

Ohióban bevezettek egy új szabályt, amely alapján nem léphet negyedik osztályba az a diák, aki nem tud folyékonyan olvasni. A tanulóknak központi vizsgát kell tenniük harmadik év végén, ez alól csak a sajátos nevelési igényű diákok kapnak felmentést.

A jogszabályt azután hozták, hogy kiderült: egyes iskolakerületekben a harmadikos diákok negyven százaléka nem tud megfelelően olvasni. Az állam 13 millió dollárt különített el különféle segédanyagokra, amelyek segítségével a tanárok fejleszthetik a diákok képességeit.

A módszert már tizenkét amerikai államban alkalmazzák, a vélemények azonban megoszlanak: az a tapasztalat ugyanis, hogy főleg bevándorlók gyerekei és a szegényebb régiók diákjai ismételnek évet.

Természetesen kiskapuk is vannak: ha a diák hiányzik a felmérő napján, a tanár dönthet a továbbmenetelről. Sok szülő ezért eleve nem engedi aznap iskolába a gyerekét, a pedagógust pedig lebeszélik a buktatásról. Persze olyan szülő is van, aki maga kéri az évismétlést, mert szerinte a gyerek magabiztosabbá válik a plusz egy év alatt. Így tanulhattok meg kétszer gyorsabban olvasni – összefoglalónkat itt olvashatjátok.

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.