2013. február. 23. 20:04 MTI Utolsó frissítés: 2013. február. 23. 14:07 Közoktatás

DK: megszűnhet a csepeli Burattino iskola

A Demokratikus Koalíció (DK) arra szólítja az oktatási kormányzatot, azonnal vizsgálja felül a csepeli Burattino...

A Demokratikus Koalíció (DK) arra szólítja az oktatási kormányzatot, azonnal vizsgálja felül a csepeli Burattino Általános és Szakképző Iskolát érintő döntését, mert ha az intézmény nem kapja meg a korábbi állami támogatást, akkor várhatóan bezárják.

Az ellenzéki párt szombati, az MTI-nek küldött közleményében arra figyelmeztet, ha be kell zárni az intézményt, akkor az ott tanuló - többszörösen hátrányos helyzetben lévő - 400 diáknak, illetve a gyermekotthonban élő 52 gyermeknek nincs hová mennie, így "életük reménytelenné és kilátástalanná válik".

Utaltak arra, hogy a nemzetközileg elismert intézményben a gyerekek számára biztosítják az általános iskola elvégzését, illetve szakképzését, a gyermekotthonban pedig árva, illetve nehéz családi körülmények között élő fiatalok laknak.

Azt írták, hogy a kormány szégyenletes oktatáspolitikájának köszönhetően 2013 januárjától az iskola nem kapja meg az eddigi állami támogatást.

A DK közölte, azt követelik, hogy a Nemzetstratégiai  Intézetnek, a Magyar Művészeti Akadémiának adott, a hittanoktatás támogatására fordított milliárdok helyett a kormányzat azokat a  felzárkóztatási, esélyegyenlőség megteremtését célzó programokat, iskolákat és intézményeket támogassa, amelyek a társadalom peremére szorult, szegénységben élő gyermekek tanításával, gondozásával foglalkoznak.

A csepel.hu oldalon az intézményről egyebek mellett az áll: "a Burattino Általános Iskola alapítványa 1990 áprilisában jött létre abból a célból, hogy létesítsen és fenntartson egy olyan iskolát és háttérintézményeit, ahol a gyerekek kinőhetik a főleg szociális helyzetükből adódó hátrányaikat".

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt" Közoktatás Kurucz Tünde

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt"

Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.