Csúnyán leszerepeltek az amerikai iskolások a nemzetközi felméréseken Közoktatás
Eduline

Csúnyán leszerepeltek az amerikai iskolások a nemzetközi felméréseken

A középmezőnyben vagy még rosszabb helyen végeznek az amerikai diákok a legtöbb nemzetközi felmérésben a Harvard...

A középmezőnyben vagy még rosszabb helyen végeznek az amerikai diákok a legtöbb nemzetközi felmérésben a Harvard friss tanulmánya szerint. A nemrég nyilvánosságra hozott felmérés kimutatta, hogy a litván, chilei és brazíliai diákok háromszor olyan gyorsan haladnak a tananyaggal, mint az amerikaiak – adta hírül a Huffington Post.

Összesen 49 ország diákjai, többek között portugál, hongkongi, német, lengyel, szlovén és litván iskolások eredményeit vizsgálták 2005 és 2009 között. A sanghaji diákok érték el a legjobb eredményt, míg az Egyesült Államok olvasásból a 14., természettudományokból a 17., matematikából pedig csupán a 25. helyen végzett.

2006-ban 56 ország iskolásainak képességeit mérték fel: az amerikai gyerekeknek csupán hat százaléka ért el kiemelkedő teljesítményt. „A közepes teljesítményt sokan azzal magyarázzák, hogy az Egyesült Államok sokrétűbb oktatást nyújt, mint számos más vizsgált ország. Ez 50 évvel ezelőtt megállta volna a helyét, de ma már nem lehet ezzel takarózni” – olvasható a jelentésben. A világelső sanghaji diákok titkáról itt olvashatsz bővebben.

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt" Közoktatás Kurucz Tünde

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt"

Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.