Bűnszervezet települhetett rá az Öveges-programra Közoktatás
Eduline

Bűnszervezet települhetett rá az Öveges-programra

Nyomozás is indult a milliárdos uniós forrásokat felélő Öveges-program kapcsán, az ügyészség szerint bűnszövetségben, üzletszerűen elkövetett, különösen nagy vagyoni hátrányt okozó költségvetési csalás gyanúja fogalmazható meg.

Képünk illusztráció

Az Európai Bizottság több mint 14 milliárd forint kifizetését blokkolja, mert az Öveges-program keretében megvalósult fizika tanterem és laborfelújítások során komoly gyanú merült fel az összegek túlszámlázására. Érdekesség az is, hogy a Klik egyes felújításoknál egyszerűen lenyelte a költségek felét, de arról nem számolt be a témát feltáró Indexnek, hogy mire használták fel a pénzt, mikor a másik fele meg - érzékelhetően drágán - a tantermekre lett fordítva.

Az ügy kapcsán még 2014-ben indult nyomozás, melyről a Nemzeti Nyomozóiroda korrupció és gazdasági bűnözés elleni főosztálya márciusban meghatározta, hogy a túlárazott vállalkozói ajánlatok a hiányos ellenőrzéssel kiegészülve "alkalmasak pénzeszközök megszerzésére". 11 pályázati projekttel szemben fogalmazódott meg, hogy a kárérték "büntetőjogi jelentőségű".

A Nemzeti Nyomozóiroda bűnszövetségben, üzletszerűen elkövetett, különösen nagy vagyoni hátrányt okozó költségvetési csalás gyanúját fogalmazta meg, azonban az ügyet átadta a Nemzeti Adó és Vámhivatal nyomozóinak.

Az ügy eddigi következménye, hogy a programban résztvevő Kiskunfélegyháza 50 milliós bírságot kapott a program szabálytalanságai miatt, ezért az aktuális fideszes városvezetés feljelentették az előző fideszes vezetést.

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt" Közoktatás Kurucz Tünde

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt"

Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.