Bedőlt a magyar oktatási robotprojekt Közoktatás
Eduline

Bedőlt a magyar oktatási robotprojekt

Nem a Codie roboton fog megtanulni programozni a következő generáció.

A Codiet megalkotó Lipécz Ádám a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemre járt, ahol a gépészkari öntevékeny körben, a Mechatronika Szakosztályban (MSZO) találkozott későbbi társaival, akikkel létrehozták a startupot.

Minden remekül indult, a kis cég több megrendelést is kapott a robotok legyártására. Codie főleg oktatási célokat szolgált volna, hogy a gyerekek egy kedves, egyszerűen irányítható roboton keresztül tanulják meg a programozás alapjait.

"Hivatalosan is bejelentjük, hogy a Codie projektnek, csapatnak, startup-nak, cégnek, álomnak vége."

Sajnos váratlanul megjelent egy üzenet a vállalkozás Facebook-oldalán, hogy nem tudják teljesíteni a vállalásaikat, ráadásul a cég személyi állománya sem volt már megfelelő. Hamarosan megkezdik a felszámolást, mely során remélik, hogy minden befektetőt kártalanítani tudnak.

A problémák pontos okairól nem szólt a tájékoztatás, feltételezhetően nem az ötlettel volt a baj, ugyanis számos hasonló, sikeres projekt fut világszerte.

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!

Minden, amit a javító dolgozatról tudnotok kell Közoktatás Gál Luca

Minden, amit a javító dolgozatról tudnotok kell

Kötelező javító dolgozatot írni? Ha rossz lesz, akkor is bekerül a jegy az ellenőrzőbe? Bár sok diák azt gondolja, hogy erre országos szabályok vonatkoznak, a valóság az, hogy a javító dolgozatok rendjét minden iskola maga határozza meg a pedagógiai programjában. Megnéztük, milyen előírások érvényesek, és milyen különbségek lehetnek intézményenként.