Balog szerint más ötletről is lehet beszélni, nem csak a kilencéves iskoláról Közoktatás
MTI

Balog szerint más ötletről is lehet beszélni, nem csak a kilencéves iskoláról

Úgy is jobbá lehet tenni az iskolát, ha átgondolják a plusz egy évet vagy a diákok leterheltségét, átnézik, jól van-e elosztva a tananyag, jó-e a tanév rendje - mondta az emberi erőforrások minisztere hétfőn.

Balog Zoltán az idei Klebelsberg-ösztöndíjak ünnepélyes átadásán azt mondta: azt szeretnék, hogy akik tanárnak jelentkeznek, azok jobb tanárok legyenek, és tényleg tanítsanak. Erős tanítói rend, hivatásrend - fogalmazta meg a célt a miniszter Eötvös József szavait idézve.    

A kilenc évfolyamos általános iskoláról kialakult vitáról azt mondta: a javaslat mögött az az igény áll, hogy jobban teljesítsen az általános iskola, kevesebben hagyják el úgy az iskolapadot, hogy alkalmatlan tudást szereztek.

Úgy is jobbá lehet tenni az iskolát, ha átgondolják a plusz egy évet vagy a diákok leterheltségét, átnézik, jól van-e elosztva a tananyag, és beszélhetek arról is, jó-e a tanév rendje így, a hosszú nyári szünettel és közbenső szünetekkel - sorolta Balog Zoltán. 

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.