Baj lehet a természettudományos tantárgy elkapkodott bevezetéséből Közoktatás
Eduline

Baj lehet a természettudományos tantárgy elkapkodott bevezetéséből

Nahalka István az OFI felmérési eredményére reagált.

Nincsenek olyan tanárok, akik fel lennének készítve a komplex természettudományi tantárgy oktatására - ezt Nahalka István oktatáskutató mondta tegnap a Klubrádióban.

Ez azután hangzott el, hogy kiderült, az OFI szerint nem voltak felkészülve a változásra a tanárok. Bizonyára emlékeztek rá, hogy a szakgimnáziumokban összevont természettudományos tárgyat vezettek be idén, a tanárokra pedig gyakorlatilag ráhagyták a munka nagyját, nekik kellett volna megoldani ugyanis, hogy tartalommal töltsék meg a tárgyat.

Nahalka szerint ez nem is változik addig, míg nem kapják meg a megfelelő tankönyveket és felkészítést az oktatók. Azt is elárulta, hogy ma nincs ilyen szakirány az egyetemen.

Nahalka szerint a tanárok nem szeretik az új tárgat, ezért konfliktusok várhatók.

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.