Ezzel a dologgal maguk az iskolák akadályozzák meg a diákok fejlődését Közoktatás
Eduline

Ezzel a dologgal maguk az iskolák akadályozzák meg a diákok fejlődését

A brit tanügyi felügyelet (Ofsted) szerint a tanároknak fel kellene hagyniuk a diákokat "túlóvó" egészségügyi és biztonsági intézkedésekkel - írja a család.hu.

A szervezet egyik vezetője, Amanda Spielman a Sunday Telegraph-nak azt fejtegette, hogy ez a hozzáállás akadályozhatja olyan fontos készségek kifejlődését, mint a rugalmasság és a céltudatosság.

Példaként az iskolai kirándulásokon kötelező viseletet, a láthatósági mellényt hozta fel, amitől a gyermekek mini építőmunkásoknak néznek ki, már csak a védősisak hiányzik a fejükről.

Amanda Spielman azt is szorgalmazta, hogy az iskolafelügyelők számára új segédlet készüljön, mert az iskolák olyan túlféltő gyakorlatot fejlesztettek ki, amely megnehezíti a gyermekek számára a mindennapos élethelyzetekkel való megbirkózást - írja az oldal.

„Az, hogy a gyermekeket minden bacilustól, karcolástól és zúzódástól meg akarjuk óvni, nemcsak a mi figyelmünket tereli el a fontosabb dolgoktól, de hatással van a gyermekekre is: korlátozzuk őket abban, hogy szabadon megélhessék a gyermekkorukat és felfedezhessék a körülöttük lévő világot” – hangsúlyozta a tanfelügyelet vezetője.

Titokzatos könyvek tűnnek fel Budapest utcáin: zseniális akcióba kezdett egy blogger

Találtatok egy gazdátlan könyvet Budapest valamelyik pontján? Lehet, hogy nem véletlenül "hagyta el" a tulajdonosa. "Szeptember 4-től kezdve 21 könyvet fogok elhagyni 21 nap alatt, azaz naponta egyet. Ezeket a könyveket nem véletlenszerűen választom ki, valamilyen szempontból értéket képviselnek.

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni” Közoktatás Székács Linda

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni”

Bóják között szlalomozó, alagutakon átbújó macskák. Így is lehet irodalmat tanulni vagy épp kötelező olvasmányokból számot adni a Terápiás és Segítő Macskákért Alapítvány rendhagyó irodalomóráján. A tanulás így nem csak szórakoztató, de észrevétlen is lehet, és olyan gyerekek is bevonódnak az órákba, akik általában vagy nem szólalnak meg, vagy a zavaró viselkedésükről ismertek.