Matekból és a természettudományos tárgyakból felejtenek a legtöbbet a diákok a nyári szünet alatt – állítják amerikai...

Matekból és a természettudományos tárgyakból felejtenek a legtöbbet a diákok a nyári szünet alatt – állítják amerikai szakértők, akik szerint ilyenkor is érdemes leültetni a könyv elé a gyerekeket. A szülők és a diákok hallani sem akarnak tanulásról – írja a Huffington Post.
A National Summer Learning Association szerint a három hónap komoly kiesést jelent, különösen a hátrányos helyzetű kistérségekben. Az itt élő diákoknak sokat romlik az olvasási készségük is, így tovább mélyül a szakadék köztük és a jobb szociális helyzetben lévő társaik között.
A szervezet szerint az iskoláknak több nyári programot, klubot, képzést kellene indítaniuk a nyári szünetben, ahol a diákok olvasnának, írnának, számolnának, közben átismételhetnék az elmúlt év tananyagát.
A szülők és a pedagógusok nagy része szerint a vakáció a pihenés és a feltöltődés időszaka. A nyári órákkal a tanárok munkaideje is jelentősen megnőne, a legtöbb iskolakörzet pedig képtelen lenne kifizetni a magasabb bért. Chicagóban fizetésemelés nélkül növelték volna az óraszámokat – összefoglalónkat itt olvashatod.