Az oktatási államtitkárság azt ígéri, egy tanárnak sem csökken a jövedelme Közoktatás
MTI

Az oktatási államtitkárság azt ígéri, egy tanárnak sem csökken a jövedelme

A kormány határozott szándéka, hogy a fenntartóváltás következtében egyetlen pedagógusnak se csökkenjen a jövedelme...

A kormány határozott szándéka, hogy a fenntartóváltás következtében egyetlen pedagógusnak se csökkenjen a jövedelme, ezért az oktatási államtitkárság utasította a Klebelsberg Intézményfenntartó Központot, hogy sürgősen mérje fel a korábbi béren kívüli juttatások kedvezményezettjeit és nagyságrendjét, hogy a kieső támogatások pótlásáról a költségvetés gondoskodhasson.

Az államtitkárság az MTI-hez hétfőn eljuttatott közleményében közölte: a felmérés 2013. január 10-én megkezdődött, s ennek eredménye ismeretében a kormány rövid időn belül meghozza döntését a juttatások odaítéléséről. A döntésről az érintetteket és a közvéleményt időben tájékoztatni fogják - jelezték.  

Mint írták, a cél, hogy minden pedagógust azonos béren kívüli juttatások illessenek meg, s ez a juttatás ne attól függjön, hogy az adott önkormányzat az anyagi helyzete alapján mit engedhet meg. 

Kitértek arra, hogy a 2012. december 31-ig fennálló rendszerben az iskolafenntartó önkormányzatok - ahol erre lehetőséget tudtak teremteni - különböző mértékű kiegészítő jövedelmet, cafetéria juttatást adtak a pedagógusoknak.

A 2013. január 1-jei állami fenntartásba vétel után egyes önkormányzatok továbbra is biztosítják a támogatásnak ezt a formáját, más önkormányzatok azonban ezt megvonták. A kormány ezekben a napokban vizsgálja a pedagógusokra vonatkozó cafetéria igen eltérő gyakorlatát, és rendezi a szabályokat.

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni” Közoktatás Székács Linda

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni”

Bóják között szlalomozó, alagutakon átbújó macskák. Így is lehet irodalmat tanulni vagy épp kötelező olvasmányokból számot adni a Terápiás és Segítő Macskákért Alapítvány rendhagyó irodalomóráján. A tanulás így nem csak szórakoztató, de észrevétlen is lehet, és olyan gyerekek is bevonódnak az órákba, akik általában vagy nem szólalnak meg, vagy a zavaró viselkedésükről ismertek.